Huurvoorwaarden

Definities.
U: de consument
Ons, wij: Sprookjesjurken
Gehuurde: de gehuurde items inclusief eventuele toebehoren zoals kledinghangers, kledinghoezen, haarnetjes, etc.

Bestellen en reserveren.
Bij het plaatsen van een huurbestelling of een reservering zijn de volgende reserveringskosten inbegrepen in de huurprijs: €7,50 per volwassen kostuum, €4,00 per kinderkostuum en  €1,50 per accessoire.
Deze reserveringskosten worden niet apart vermeld tijdens het bestellen.
De bestelling of reservering is afhankelijk van de beschikbaarheid van de gekozen huurartikelen. Indien een artikel niet beschikbaar is gedurende de door u gekozen huurperiode, informeren wij u hierover zo snel mogelijk.
Huurbestellingen worden automatisch gereserveerd zodra deze zijn besteld en betaald.

Last minute bestellen.
Bij het plaatsen van een huurbestelling vragen wij vriendelijk om voldoende tijd in te plannen tussen de bestelling en het evenement. Dit biedt ruimte voor eventuele vertragingen bij de bezorging.
Indien een bestelling op het laatste moment wordt geplaatst, kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor een te late levering. Het risico van een vertraagde levering ligt in dat geval bij de klant.
Mocht de levering pas na het evenement plaatsvinden, dan blijft de volledige huurprijs verschuldigd, ongeacht de leveringstijd.

Minimum bestelbedrag en borg.
Om uw bestelling te kunnen verwerken, hanteren wij een minimaal bestelbedrag van €15,00 (exclusief borg en verzendkosten) en een minimum borgbedrag van €40,00. Bij een lagere bestel- en/of borgwaarde wordt de bestelling wel geregistreerd, maar ontvangt u achteraf een bericht van ons met verdere informatie over de vervolgstappen.

Annulering.
U kunt uw huurbestelling of reservering annuleren zolang deze ons magazijn nog niet heeft verlaten of door u is opgehaald.
Stuur ons een e-mail met uw annuleringsverzoek. Uw betaling wordt binnen 5 werkdagen teruggestort, met inhouding van de reserveringskosten.
Heeft uw bestelling ons magazijn al verlaten en is deze al opgenomen in het verzendproces of heeft u de bestelling al bij ons opgehaald, dan is annulering niet meer mogelijk en bent u de volledige huurprijs verschuldigd.

Aflevering door GLS (onze aangeboden vaste verzenddienst).
Bestellingen worden eenmaal op het afleveradres aangeboden, waarbij de bezorgdag per e-mail wordt gecommuniceerd zodra uw bestelling door GLS is afgehaald.
U bent zelf verantwoordelijk voor het organiseren van de ontvangst van het pakket op de aangegeven bezorgdag.
Onze leveringsplicht wordt vervuld zodra het pakket op de door GLS aangegeven bezorgdag eenmaal is aangeboden, ook als er niemand thuis was. Dit geldt ook voor afleveringen bij buren/omwonenden of op een afhaallocatie.
Wijzigingen in de bezorging die u aan GLS doorgeeft waardoor een latere bezorgdag ontstaat, zijn voor uw eigen risico.
Als een bestelling niet in ontvangst wordt genomen/wordt geweigerd en retour wordt gestuurd, worden de retourkosten bij u in rekening gebracht en bent u tevens de volledige huurprijs aan ons verschuldigd.

Aflevering door PostNL (op uw verzoek).
Indien een bestelling  op uw verzoek niet met onze vaste verzenddienst GLS, maar met PostNL wordt verzonden, gelden de voorwaarden van PostNL en zijn wij niet verantwoordelijk voor het verzend- en afleverproces van PostNL en eventuele gevolgen.
Als een bestelling niet in ontvangst wordt genomen/wordt geweigerd en retour wordt gestuurd, worden de retourkosten bij u in rekening gebracht en bent u tevens de volledige huurprijs aan ons verschuldigd.

Controleren.
Tijdens de huurperiode bent u verantwoordelijk voor het gehuurde.
Controleer het gehuurde bij bij levering per post op volledigheid en eventuele mankementen. Bij beschadigde verpakking dient u dit direct bij de bezorger te melden alvorens het in ontvangst te nemen, bij gebreke waarvan wij niet aansprakelijk kunnen worden gehouden voor eventuele schade.
Meld eventuele afwijkingen in het gehuurde vóór gebruik door een e-mail te sturen met een duidelijke omschrijving en foto van het mankement. Reclamaties na ingebruikname worden niet geaccepteerd.
Haalt u de bestelling zelf bij ons op, dan kunt u de bestelling ter plekke controleren op volledigheid en eventuele mankementen. Reclamaties na het meenemen van de bestelling worden niet geaccepteerd.

Gebruik.
Behandel het gehuurde met zorg, wij verwachten dat u netjes met onze kostuums omgaat.
Maak geen aanpassingen, gebruik geen veiligheidsspelden en nep-bloed.
Gebruik het gehuurde niet voor andere doeleinden dan waarvoor het bedoeld is, zoals bijvoorbeeld paardrijden. Raadpleeg ons bij twijfel.
Houd rekening met weers- en omgevingsomstandigheden zoals modder, gras, enzovoort. Neem passende maatregelen om te voorkomen dat het gehuurde hierdoor vervuild raakt.

Terugsturen/terugbrengen.
Stuur het gehuurde ongewassen op de afgesproken terugstuurdag retour, inclusief toebehoren zoals plastic kledinghoezen/tassen, kledinghangers, haarnetjes, etc.
De verzendkosten voor terugsturen/terugbrengen zijn voor uw rekening.
Het gehuurde dient rechtstreeks naar ons retouradres in Lemmer gestuurd of gebracht te worden.
Retourzendingen naar een afhaallocatie of via diensten zoals Homerr zijn niet toegestaan. Indien dit toch gebeurt brengen wij kosten in rekening van €10,00 ophaalkosten plus €10,00 per kostuum per dag dat het langer onderweg is dan nodig was (vergeleken met de verwachte levertijd via PostNL). Deze kosten worden met de borg verrekend.
Zorg ervoor dat het gehuurde droog is en goed verpakt voor transport.
U bent verantwoordelijk voor verlies, beschadiging en verkeerde levering door de door u gekozen verzenddienst. Bewaar het track&trace-nummer totdat u van ons de bevestiging heeft ontvangen dat wij het in goede staat hebben ontvangen.

Terugstuurdag.
De terugstuurdag is altijd de eerste dag na de laatste huurdag. Ook op zondagen zijn er mogelijkheden om een pakket bij een verzenddienst af te geven. U ontvangt een e-mail van ons met de terugstuurdag en het retouradres.

Te laat terugsturen.
Voor elke dag dat het gehuurde later wordt teruggestuurd dan de oorspronkelijke terugstuurdag, wordt extra huur in rekening gebracht. Extra huurkosten worden met de borg verrekend.

Compleet.
Zorg ervoor dat alle toebehoren zoals plastic kledinghoezen/tassen, kledinghangers, haarnetjes, etc. worden geretourneerd.
Bij incomplete terugzending/terugbrenging worden vervangingskosten berekend op basis van de nieuwe aanschafprijs. Vervangingskosten worden met de borg verrekend.

Reiniging.
U mag het gehuurde niet zelf reinigen/wassen, dit doen wij. Standaard reiniging is voor onze rekening. Bij normaal/netjes gebruik is standaard reiniging voldoende.
Bij extra vervuiling worden extra reinigingskosten in rekening gebracht.
Bij onherstelbare vervuiling worden vervangingskosten berekend op basis van de nieuwe aanschafprijs.
Alle extra kosten worden met de borg verrekend.

Schade.
Onder schade wordt verstaan: scheuren, gaten, brand- en/of schroeivlekken, kapotte knopen of ritsen, en andere zichtbare beschadigingen.
Schade ontstaan tijdens de huurperiode wordt in rekening gebracht.
Bij onherstelbare schade worden vervangingskosten berekend op basis van de nieuwe aanschafprijs.
Alle extra kosten worden met de borg verrekend.

Borgteruggave.
Na ontvangst en controle van het gehuurde, wordt de borg verrekend met eventuele verschuldigde kosten. Bij geen bijzonderheden ontvangt u de borg binnen 5 werkdagen volledig terug.

Eigendom.
Het gehuurde blijft te allen tijde ons eigendom. Het terugsturen/terugbrengen is verplicht, de borg is geen (alternatieve) koopsom.

Overmacht.
Indien wij om welke reden dan ook niet in staat zijn het gehuurde te versturen, bieden wij een vervangend kostuum aan of beëindigen wij de overeenkomst en storten wij de betaling terug.
Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade.
Bij vertraagde bezorging als gevolg van algemene vertragingen bij de vervoerder, weersomstandigheden, pandemieën, wegblokkades, of andere omstandigheden, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid, ook niet voor eventuele gevolgschade.

Algemeen.
Wij gaan ervan uit dat bovenstaande informatie duidelijk is en u zich hierin kunt vinden. Mocht u het niet eens zijn met onze voorwaarden, dan verzoeken wij u vriendelijk om geen gebruik te maken van onze huurservice.
Door een bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met onze huurvoorwaarden en algemene voorwaarden.
De huurvoorwaarden en algemene voorwaarden worden als link bij de huurbevestiging per e-mail meegestuurd. U ontvangt de huurvoorwaarden tevens bij uw bestelling. Daarnaast zijn de huurvoorwaarden en algemene voorwaarden te raadplegen op onze website.