- Home
- informatie
- Garantie & klachten
Garantie & klachten
Garantie.
De door Sprookjesjurken geleverde verkleedkleding voldoet aan de normen en eisen die bij normaal gebruik gesteld kunnen worden.
Verkleedkleding is vaak gemaakt van delicate materialen die dunner en kwetsbaarder zijn dan die van reguliere kleding. Houd hier rekening mee bij het gebruik van verkleedkleding.
Controleer uw bestelling bij ontvangst.
Huurbestellingen: Controleer uw bestelling bij ontvangst op volledigheid en eventuele gebreken of defecten.
Wij pakken bestellingen zorgvuldig in en controleren de bestelling tijdens het inpakken. Eventuele bijzonderheden worden op het huurformulier vermeld.
Meld eventuele schade of afwijkingen direct en vóór ingebruikname via e-mail.
Mocht een product niet conform uw bestelling zijn, meld dit dan direct en vóór ingebruikname via e-mail.
Als de verpakking geopend of beschadigd is, laat dan een aantekening maken door de bezorger alvorens de bestelling in ontvangst te nemen.
In alle gevallen geldt: Reclamaties na ingebruikname worden niet geaccepteerd.
Koopbestellingen: Controleer uw bestelling bij ontvangst op volledigheid en eventuele gebreken of defecten.
Wij pakken bestellingen zorgvuldig in en controleren de bestelling tijdens het inpakken.
Mocht een product niet conform uw bestelling zijn, meld dit dan direct en vóór ingebruikname via e-mail.
Als de verpakking geopend of beschadigd is, laat dan een aantekening maken door de bezorger alvorens de bestelling in ontvangst te nemen.
In alle gevallen geldt: Reclamaties na ingebruikname of na het verwijderen van kaartjes/labels worden niet geaccepteerd.
Garantievoorwaarden.
Bij koopartikelen heeft u doorgaans garantie op de volgende productiefouten:
Opengesprongen of losgelaten stiknaden. Dit betreft naden die niet bestand zijn tegen normaal gebruik.
Defecte ritsen of knopen.
Loslatende applicaties: Dit betreft decoratieve elementen die niet goed zijn bevestigd en loslaten bij normaal gebruik.
Materiaaldefecten: Dit omvat stoffen die scheuren of slijten op een manier die niet overeenkomt met normaal gebruik van verkleedkleding binnen korte tijd.
De genoemde garantie op productiefouten vervalt wanneer:
Stiknaden die openspringen of scheuren doordat de stof onder spanning heeft gestaan tijdens het passen of dragen.
Uitsluitingen van garantie.
Schade door normale slijtage. Dit omvat vervaging van kleuren, slijtage van stof door regelmatig gebruik, enz.
Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, zoals het niet volgen van was- en onderhoudsinstructies.
Schade veroorzaakt door onzorgvuldig of oneigenlijk gebruik, zoals een artikel dat niet past toch aantrekken ondanks weerstand van de stof.
Schade veroorzaakt door blootstelling aan abnormale omstandigheden.
Schade veroorzaakt door het aanpassen of veranderen van het artikel door de klant.
Schade die geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Schade die buiten de garantietermijn van 6 maanden na ontvangst wordt gemeld.
Voldoet het product aan de garantievoorwaarden, neem dan contact met ons op via e-mail met een beschrijving en foto's van de schade.
Volg de instructies die u van ons krijgt voor het retourneren van een defect artikel en bewaar het verzendbewijs.
Stuur geen artikelen retour zonder overleg; in dat geval vergoeden wij de verzendkosten niet.
Afhandeling van de garantieclaim.
Bij acceptatie van de claim:
Het artikel wordt kosteloos gerepareerd of vervangen.
Indien reparatie of vervanging niet mogelijk is, heeft u recht op (gedeeltelijke) terugbetaling van het aankoopbedrag.
Bij afwijzing van de claim:
U ontvangt een uitleg waarom de garantieclaim is afgewezen.
Het defecte artikel kan op uw kosten naar u worden teruggestuurd indien gewenst.
Klachtenregeling.
Bij klachten wendt u zich eerst tot Sprookjesjurken. Dien klachten binnen 2 maanden na constatering volledig en duidelijk omschreven in. Wij beantwoorden klachten binnen 14 dagen na ontvangst. Als meer tijd nodig is, ontvangt u binnen 14 dagen een bericht met een indicatie van de verdere verwerkingstijd. Bij onoplosbare klachten ontstaat een geschil dat vatbaar is voor geschillenregeling. U kunt klachten ook melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Aan het voorleggen van een geschil kunnen kosten verbonden zijn die door u betaald moeten worden.
Een klacht schort uw verplichtingen jegens Sprookjesjurken niet op, tenzij schriftelijk anders aangegeven. Als een klacht gegrond wordt bevonden, zal Sprookjesjurken naar keuze de producten kosteloos vervangen, repareren of het aankoopbedrag (gedeeltelijke) terugbetalen.
Geschillen
Op overeenkomsten tussen Sprookjesjurken en u is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als de consument in het buitenland woont. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.